Opis Safrane Ph2 Drukuj
Wpisany przez Darek   

W 1996 inżynierowie Renault postanowili odświeżyć swoją flagową limuzynę. Tak powstało Safrane phase two. Najbardziej widoczne zmiany objęły tył auta. Zmieniono całą klapę wraz ze światłami i zderzak. Z przodu od razu rzuca się w oczy nowy grill nowe reflektory i maska z wyraźnie zaznaczonymi przetłoczeniami. Zmiany objęły również wnętrze auta gdzie delikatnie zmodyfikowano boczki drzwi i deskę rozdzielczą, zrezygnowano niestety z elektrycznie regulowanej tylnej kanapy i elektrycznej regulacji wysokości kolumny kierowniczej. Pojawiły się za to nowinki techniczne w postaci reflektorów ksenonowych i nawigacji GPS. Wraz z wersją drugą Safrane pojawiły się nowe jednostki napędowe. Silniki benzynowe 2.0 i 2.5 litra pochodziły ze stajni Volvo lecz zostały zmodernizowane przez inżynierów Renault, 3.0 V6 który powstał we współpracy z koncernem PSA oraz 2.2 turbo diesel skonstruowany całkowicie przez Renault. Dla potrzeb nowych silników przekonstruowano również skrzynie biegów, które w wersji pierwszej sprawiały sporo problemów ich użytkownikom. Pojawiły się też nowe "automaty" japońskiej firmy Aisin Warner oraz niemieckiej ZF Passau GmbH. Produkcję Renault Safrane zakończono w 2000 roku, jego następcą miał zostać VelSatis, nie przypadł on jednak do gustu większej liczbie klientów. W 2008 roku Renault zaprezentował najnowszy model Safrane.

Wybrane parametry Renault Safrane ph II (1996-2000)

 
Co napędza moją safrankę?