2.5 20V Drukuj
Wpisany przez Darek   
Silnik o pojemności 2,5 litra pochodzi ze stajni Volvo, został jednak przekonstruowany przez inżynierów Renault na potrzeby modelu Safrane ph II.
Jest to rzędowa, pięciocylindrowa jednostka z czterema zaworami na cylinder i dwoma wałkami rozrządu (DOHC) ustawiona poprzecznie. Przy mocy 165 KM i momencie 211 Nm osiąganym od 4600 obrotów silnik ten, uważany jest przez wielu użytkowników za najlepszy kompromis między ekonomiką jazdy a osiąganą mocą.
Według danych producenta zużycie paliwa utrzymuje się na poziomie 14.8l-miasto, 7.6l-trasa. Wspomniane 165 koni pozwala, przy zastosowaniu manualnej skrzyni biegów, rozpędzić półtoratonowe auto do 100km/h w ciągu 9,1 sekundy a strzałka prędkościomierza zatrzyma się dopiero na liczbie 220 ;)
Renault Safrane 2.5 20v występuje również w wersji z automatyczną skrzynią biegów (ASB) jednak z powodu dużej zawodności ASB w modelach z przed 1996 roku, tu zastosowano czterobiegową skrzynię japońskiej firmy Aisin Warner która przy właściwym serwisowaniu odwdzięcza się bezawaryjnością.
Niektóre parametry silnika przy zastosowaniu ASB :
czas do osiągnięcia 100 km/h - 10.2 sekundy
prędkość maksymalna 215km/h
zużycie paliwa w cyklu miejskim - 15.3l na 100 km
Jednostka napędowa 2.5l 20v doskonale toleruje wszelkie instalacje LPG. Zastosowany w silniku metalowy kolektor pozwala ustrzec nas przed skutkami "wystrzału" gazu w przypadku starszych instalacji LPG.
Przy zainstalowanej instalacji LPG II generacji auto zadowala się spalaniem gazu płynnego na poziomie 12-15 litrów na każde 100 kilometrów.

Trochę suchych danych:
poj. skokowa -2435 ccm
moc -121 kW (165 KM) przy 6000 rpm
moment obr. -211 Nm przy 4600 rpm
układ silnika -R5
typ -DOHC/20 4 zawory na cylinder
średnica x skok -83mm x 90 mm
stopień spr. -10,50:1
system zasilania -MPFi (wielopunktowy)
system chłodzenia -ciecz

 
Co napędza moją safrankę?