2.1 dT 8V Drukuj
Wpisany przez Mruczek   

 

 

 

 

 

 

Układ napędowy

Typ napędu:   Przedni

Liczba cylindrów/układ cylindrów:   4/RP

Liczba zaworów na cylinder:  2

Układ rozrządu:   SOHC

Pojemność [cm3]:   2068

Moc kW/KM/przy obrotach:      65/88/4250

Moment obrotowy [nm/przy obrotach]:   187/2000

Średnica cylindra x Skok tłoka [mm]:   86.0/89.0

Stopień sprężania:  21

 

Nadwozie

 

 

Typ nadwozia:   Limuzyna (hatchback)

Rozstaw osi [mm]:    2765

Rozstaw kół  przód/tył[mm]:    1530/1480

Długość/szerokość/wysokość[mm]:    4735/1440/1820

Masa własna [kg]:    1410

Dopuszczalna masa całkowita [kg]:     1890

Objętość  bagażnika [l]:    480

 

Osiągi

 

 

Przyspieszenie 0-100 km/h [s]:   14.9

Prędkość maksymalna [km/h]:   177

 

 

Spalanie

 

 

Objętość  zbiornika paliwa [l]:     80

Zużycie paliwa przy 90 km/h [l/100km]:   5.2         

Zużycie paliwa przy 120 km/h [l/100km]:  6.9       

Zużycie paliwa w mieście [l/100km]:   8.7              

Moja opinia

Jestem posiadaczem safranki 2.1 dT z 1996 roku. Kupiłem ją  w sierpniu 2007 roku we Francji z przebiegiem nie małym(230 tys. km). Do chwili obecnej zrobiłem ok.  40 tys.  km  po polskich drogach.  Wiadomo ze bez wymiany niektórych elementów zawieszenia się nie obyło…  natomiast co do silnika to naprawde jestem bardzo z niego zadowolony.  Raz tylko miałem poważniejszą awarię pompy wtryskowej ( ale z tego co mi mówił i pokazywał mechanik była to wina paliwa… syf, brud i jeszcze raz syf!!!!) Koszt regeneracji  tej pompy to 700 zł (firmy Bosh ,bo podobno występuje w tym silniku jeszcze jeden rodzaj pompy nie pamiętam jakiej firmy, który nie nadaje się do regeneracji) . Od tamtej pory tankuje tylko na orlenie vervie. Nie widzę różnicy w spalaniu, natomiast osiągi są co nieco lepsze. Prędkość max. katalogowa  to 177 km/h, a mi udało się moją Renie rozpędzić do 188 km/h ( i z górki nie było). Ta jednostka silnikowa nie jest przeznaczona dla osób lubiących dynamiczną jazdę.  Jest to silnik wolnoobrotowy, który przy starcie nie jest zbytnio żwawy, najlepsze przyspieszenie odczuwalne jest w zakresie od 2000 do 2500 tys. obrotów(dobrze że jest ta turbinka).  Może nie jest to silnik przystosowany do rajdowej jazdy ale nadrabia za to spalaniem.  Nie jest to silnik najnowszej generacji i nie należy on do cicho pracujących silników. Stojąc obok zapalonego samochodu można usłyszeć dość głośne, ale charakterystyczne klekotanie typowego diesla. W środku natomiast cały hałas jest skutecznie stłumiony, dzięki czemu podróż tym autem jest naprawdę przyjemna. W zimie nie ma problemu z odpalaniem. Wiadomo ze trzeba co jakiś czas wymienić świece żarowe.  Zwłaszcza przy bardzo mroźnej zimie. Ja osobiście nie miałem sytuacji żebym jej nie odpalił(nawet przy mrozach  ponad 20 stopni!!!) . Pomimo swojej starej konstrukcji jest to bardzo wytrzymały i elastyczny silnik, pozbawiony zbędnej elektroniki.  Mój ma przejechane w tej chwili ponad 270 tys. km, nie był nigdy remontowany i pracuje jakby wczoraj wyjechał z fabryki.

 
Co napędza moją safrankę?