3.0 V6 12V Drukuj
Wpisany przez Bieniu & Jurek201   

Silnik 3.0 12V według mnie jest najlepszą jednostką, która była montowana w Safrane Ph1. Silnik, jeśli chodzi o ilość osprzętu jest dość złożony, ale jest to konstrukcja z końca produkcji silników w technice dwu zaworowej – dopracowana do perfekcji. Charakteryzuje się doskonałą kulturą pracy i dużą bezawaryjnością zarówno mechaniczną jak i elektroniki wtrysku paliwa. Wałki rozrządu są napędzane łańcuchami, dzięki czemu użytkownik nie martwi się o jego wymianę praktycznie przez cały czas eksploatacji samochodu. Jedyna rzecz, o której warto pamiętać to okresowa wymiana pasków wieloklinowych napędzających osprzęt silnika, gdyż ich zerwanie może unieruchomić samochód.

Uzyskiwana moc 167 koni mechanicznych i moment obrotowy 235 Nm zapewniają autu dobre przyśpieszenie i doskonałą dynamikę w pełnym zakresie obrotów, przy czym wartość momentu obrotowego odczuwalnie rośnie po przekroczeniu 3000 obr/min. Ruszając energicznie można osiągnąć prędkość rzędu 95 km/h jadąc na drugim biegu. Radością jest manewr wyprzedzania na drodze po redukcji do trzeciego biegu. Wyprzedzamy szybko na krótkim odcinku drogi. Podróżowanie tym autem sprawia kierowcy bardzo dużo przyjemności a dźwięk, jaki generuje sześciocylindrowy silnik w układzie V sprawia, że pedał gazu chce się wciskać coraz głębiej.

W mojej Safrance silnik współpracuje z manualną skrzynią biegów. Jest na tyle elastyczny, że jadąc na piątym biegu z prędkością 60 km/h po wciśnięciu pedału gazu autko bez sprzeciwu płynnie przyśpiesza. Jeśli delikatnie operujemy pedałem gazu możliwa jest jazda na piątym biegu już od 40 - 45 km/h.Spalanie benzyny jest na poziomie 10,5 l/100km na trasie przy prędkości około 130-140 km/h. W mieście przy normalnej jeździe można uzyskać spalanie na poziomie 12 l/100km. Co do gazu to na trasie zużycie w granicach 14-15 l/100km jest normalna sprawą. Jadąc oszczędnie można nawet zejść do 12l. W mieście natomiast ciężkie auto musi trochę więcej spalić  (16-18 l/100km). Jedyną wadą tego silnika jest fakt, że nie można zamontować tam instalacji sekwencyjnej (czwartej generacji). Oczywiście jest możliwość założenia wtrysku ciągłego gazu (instalacja trzeciej generacji), ale koszt okoł 4 tyś. zł mija się z celem.

 
Co napędza moją safrankę?