3.0 V6 12V Biturbo Drukuj
Wpisany przez RedHead   

Silnik ten posiada sześć cylindrów w układzie V o średnicy 93mm, skoku 72,7mm i stopniu kompresji 7.6:1. Występował on tylko w wersji B545 od roku 1993 do 1996 pod oznaczeniami Z7X-726 i Z7X-727. Pracuje z dwiema turbosprężarkami KKK o oznaczeniu K04 chłodzonymi zarówno olejem podczas pracy, jak i wodą kilka minut po wyłączeniu silnika. Aby uniknąć spalania stukowego należy stosować benzynę o liczbie oktanowej - 98 (w skrajnych przypadkach - 95). Obroty jałowe silnika powinny być ustawione w przedziale 750-800obr/min. Pompa paliwa w odróżnieniu od wersji bez turbo generuje ciśnienie 4 bar. Z przodu auta znajduje się intercooler posiadający dwa doloty z turbin oraz jedno wspólne wyjście do przepustnicy.

Do tej jednostki montowana była tylko jedna, manualna skrzynia biegów o oznaczeniu PK9 przekazująca napęd na cztery koła.

 



 Schemat układu dolotu:

schemat biturbo
1. Filtr powietrza
2. Tylna turbosprężarka
3. Przednia turbosprężarka
4. Intercooler
5. Przepustnica
6. SEM valve - zawór kontroli ciśnienia doładowania (sterowany z ECU)
7.CBV valve - zawór upustowy

 



Wykres ciśnienia doładowania:

doładowanie
 
 


 
Schemat poglądowy układu chłodzenia:
chłodzenie
1 - Silnik
2 - Chłodnica
3 - Zbiorniczek płynu
4 - Nagrzewnica
5 - Urządzenie odgazowujące
6 - Chłodzenie w pobliżu filtra oleju skrzyni biegów
7 - Chłodzenie w pobliżu filtra oleju silnika
8 - Elektryczna pompa wody
9 - Tylny turbokompresor
10 - Przedni turbokompresor



 

 
Co napędza moją safrankę?